úterý 11. listopadu 2014

Bathinda - tam a zpátky

Na neděli ráno (9.11.) jsme dostali pokyn sbalit se tak, abychom měli do Bathindy všechny kostýmy, osobní potřeby a oblečení na další den, a zbytek věcí jsme naskládali do tašek a tašky do jediného pokoje ubytovny "The Institute Of Engeneers (India)", že se tam další den zase vrátíme, ač není jisté, že se tam i znovu ubytujeme.
A pak, bez snídaně (kdybychom nesáhli do vlastních zásob, tak totálně hladoví) dojíždíme vrzajícím a skřípajícím autobusem do města Bathinda, kde se koná jakási akce (vše bylo psané zdejšími znaky hindštiny, takže pro mne nečitelné) u příležitosti 650. výročí čehosi (neměl jsem nějak chuť pídit se po detailech. Cesta zvící téměř 400 km byla v tom "ubohém vozítku" utrpením, trvajícím asi 6 a půl hodiny s přestávkou spojenou s konzumací placek.
Po této řeholi jsme dorazili do Bathindy žízniví, hladoví a utrmácení, a navíc organizátoři v místě vypadali z počátku víc než zmateně, ale pak se to v dobré obrátilo, dostali jsme skvělý květák pečený v těstíčku a dozvěděli jsme se další program:
  • Návštěva chrámu cca 25 km jižně od Bathindy.
  • Večerní vystoupení v Bathindě.
  • Spánek u jednoho z hostitelů.
O některých dalších dílech toho večera se mi nechce příliš psát a rád ponechám prostor jiným členům souboru k vyprávění.
Já osobně doslova utekl z chrámu, z jistých vnitřních, emocionálních a fylozofyckých pohnutek, čímž jsem přišel o večeři, kterou ostatní absolvovali v rámci návštěvy chrámové kuchyně.
Večerní vystoupení bylo plné stresů a drobných dohadů kvůli všemu možnému. A taky potlesku a odezvám diváků na veškerý děj na scéně.
Následovala bohatá večeře, k níž se nám dostalo i piva, a doma u našeho hostitele i whisky.
V pondělí ráno (10.11.) jsme si po snídani u hostitele cestu Chandigarh - Bathinda zopakovali v opačném směru, jen řidič autobusu jel snad ještě divočeji než předchozí den.
No a o půl čtvrté jsme se konečně dostali k jídlu, už bylo studené, protože pro nás bylo chystáno na 14:00, nereálný to čas na cestu z Bathindy. Takže nevím, zda to byl ještě oběd nebo první večeře :-)
A pak večerní vystoupení v Chandigarhu, pro vládní a další politickou honoraci, v Radhawa Auditorium, Punjab Kala Bhavan, Sector 16, Chandigar.
A teď se rozjíždí párty v Park Plaza, Sector 17, ale i tady indičtí číšníci vymýšlí všechno možné, aby nemuseli donést kupón na WiFinu. Jenže já potřebuji napsat Filípkovi!

Obecně platný dodatek:
Všici trpíme nedostatkem spánku, zase půjdu spát kdovíkdy a ráno vstáváme před šestou, neb pojedeme vlakem do Amritsaru.

Odesláno další večer z Amritsaru, ale o tom až zítra...